close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 ask 板
 
[請問] 該怎麼安慰人?
Jan 12th 2015, 19:16, by amusement

作者amusement (amusement )

看板ask

標題[請問] 該怎麼安慰人?

時間Mon Jan 12 19:16:12 2015

是這樣的, 我有個好朋友多年前經歷過喪母之痛, 聊天時我也會避開相關話題, 可是,偶爾還是會不小心踏入這個話題裡, 她會說"失去媽媽的痛苦,我能體會,我明白那種感覺" 我不知道該怎麼描述, 每次她說那些話時, 她說得好像很平淡,可是表情卻很失落, 我覺得她還是很痛。 我很想安慰她, 可是我不擅長安慰人, 我想減輕她的傷, 但當下我卻什麼也說不出來, 也不知道該說些什麼。 想請問, 除了裝作沒聽到或不回應外, 你們會怎麼做呢? 會怎麼幫助你的好朋友? -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 111.246.182.59 ※ 文章網址: https://www.ptt.cc/bbs/ask/M.1421061375.A.FD6.html

Recommended article: Chomsky: We Are All – Fill in the Blank.
This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop12 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()